Seriál z obchodního oddělení: "Je to vlastně jemná hodinářská práce,"

06/11/2021

Svoji práci miluje, žije jí. Hana Durčáková, obchodní manažerka pro technologické celky, ráda předává své zkušenosti studentům a absolventům vysokých školy a zároveň je i sama otevřená novým poznatkům. Je optimista, což ji pomáhá překonat úskalí náročné profese.

Proč pracujete právě pro WITKOWITZ ENVI?

V rámci své kariéry už mám za sebou nějaké pozice a Vítkovice se mi líbily i proto, že už jsem s některými lidmi odsud v minulosti spolupracovala. Líbilo se mi, že zde pracují technicky erudovaní lidé, a taky to, že tato firma má velký potenciál. Jsem technik, vystudovaný vodohospodář energetik, a chtěla jsem pracovat v oboru, který jsem studovala. Tady mi to umožnili. V mém případě nejde jen o zajišťování nových velkých zakázek, ale i rekonstrukce historických vítkovických nádrží.

Je to náročné?

Je. Náročnost spočívá především v koordinaci všech kroků. Od termínů a zajištění montážníků až po drobnosti. Ty tzv. malé věci berou spoustu energie i času. Výkresy jsou mnohdy staré několik desítek let a vy musíte zhodnotit současný stav a určit postup rekonstrukce, zajistit montážní kapacity, obstát v rámci cenových nabídek... a vše do sebe musí zapadat. Je to vlastně taková jemná hodinářská práce... je hodně o komunikaci a psychické odolnosti. Mnohdy vyvolává napětí také počasí.

Jako žena jste v technickém oboru asi vzácná, že?

Od letoška tady máme mladou krev z VŠB, takže nejsem jediná a vedle mne sedí mladá krásná kolegyně. Jedeme na čísla a výsledky práce. Je úplně jedno, zda jste žena, či muž.

Máte recept na to, jak vydržet psychický nápor?

To se mě neptejte. Já jsem optimista, a zřejmě je to moje jediná a hlavní zbraň. Mít pozitivní energii a tu přenášet na ostatní... musíte mít rád lidi kolem sebe, jinak se to nedá. Ne vždy se mi to ale daří.

Potvrdila byste, že pokud člověk něco dělá, měl by mít pro práci vášeň?

Ano, svojí prací žiju. I na dovolené sleduji e-maily a komunikaci. Ale není to tak, že bych se nedokázala od práce odstřihnout. Už mi není 20 ani 30. (smích) Jen mám zodpovědnost, důležité věci řeším online.

Vidíte WITKOWITZ ENVI jako partu?

Určitě. Aktuálně máme nový marketingový model, který by měl motivovat lidi k ještě větším aktivitáma k větší vytěžitelnosti firemního potenciálu. Přesto, že je to nastaveno soutěživě, věřím, že výsledkem nebude žádná řevnivost. Ostatně, na tu tady ani nemáme čas. A podle všeho to zatím funguje dobře.

Jak se dá skloubit funkce matky či manželky s pozicí obchodníka?

Tuhle práci dělám celý život, ale třeba v době, kdy jsem měla malé dítě, jsem s ní na chvíli sekla. To prostě nešlo a hledala jsem něco klidnějšího. Jenže, já mám ráda adrenalin, a tak jsem se k ní vrátila. Dnes už mám dceru dospělou a ta zátěž mi vyhovuje. A hlavně, mám na práci dostatek času. Manžel dělá podobnou práci jako já, takže pohoda. Už mi nevadí, když musím být někde tři čtyři dny. Navíc ráda řídím auto a cestováním se bavím.

Mladí lidé dnes hodně čerpají z nových obchod-ních trendů. Jak to máte vy?

Vzdělávání je mi blízké. Přicházejí nové trendy, ale myslím si, že u obchodníka je stejně nejdůležitější selský rozum. Určitě je ale nutné mít hlavu otevřenoua vnímat, jak se co ve světě dělá. Speciálně v marketingu je určitě zajímavé využití sociálních sítí, ale zase bych jejich dopad na výsledky projektů nepřeceňovala. Skvělá je spolupráce s vysokými školami. Určitě je dobré se vzájemně inspirovat. Mám spoustu mladých kolegů a ráda se podělím o své zkušenosti a naopak ráda přijmu postřehy z jejich strany.

Co vy a relax?

Po covidu-19 se u mne projevuje syndrom únavy, ale myslím, že jej dokážu vyrovnávat. A klidně i častějším spánkem. Mám ráda pohyb v rodinném kruhu a obecně mezi lidmi.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace